Strona główna Blog Kontakt O mnie

Fotografia produktowa i packshot - wymagania zdjęć na portale sprzedażowe

Amazon, Allegro, Etsy, eBay, Ceneo - sprawdź wymagania techniczne

Opublikowano: Wrzesień 2025 Czas czytania: 12 min

W ostatnich latach sprzedaż internetowa rozwija się w zawrotnym tempie, a pierwszym elementem, który przyciąga wzrok klienta, jest zdjęcie. To właśnie ono decyduje o tym, czy użytkownik kliknie w ofertę i zaufa sprzedawcy. Dlatego fotografia produktowa i profesjonalny packshot są absolutną podstawą skutecznej sprzedaży online - niezależnie, czy wystawiasz produkty na Amazon'ie, Allegro, Etsy, eBay'u czy Ceneo.

Jako fotograf zajmujący się fotografią produktową w Łodzi, zebrałam po kilka wymagań dotyczących zdjęć na popularnych portalach sprzedażowych, byś mógł zobaczyć jak zróżnicowane wymagania mają różne portale.

Fotografia produktowa stylizowana - przykład z Łodzi
1

Zdjęcia na Amazon

Portal ten stawia największe wymagania technicznie dla zdjęcia głównego (tego które na aukcji wyświetla się jako pierwsze):

  • Tło - obowiązkowo białe (RGB 255,255,255)
  • Produkt powinien zajmować co najmniej 85% powierzchni kadru
  • Produkt musi w całości mieścić się w kadrze
  • Nie można umieszczać na zdjęciu produktowym rekwizytów
  • Występuje zakaz dodawania znaków wodnych, logotypów i grafik
  • Na zdjęciu może znajdować się tylko pojedynczy produkt

Co do pozostałych zdjęć (w tym również głównego) zasady to:

  • Format: JPEG, TIFF, PNG, lub nieanimowany GIF (chociaż amazon preferuje JPEG)
  • Najdłuższa krawędź zdjęcia produktowego musi mieścić się w przedziale od 500 do 10 000 pikseli (preferowane jest powyżej 1000)
  • Amazon zaleca też wstawienie co najmniej 6 zdjęć produktowych oraz jednego filmiku (które również są w mojej ofercie :) )
2

Zdjęcia produktowe na Etsy

  • Zalecany rozmiar zdjęcia produktowego: minimum 2000 px szerokości i wysokości
  • Format: JPEG, PNG oraz niemanimowany GIF (przezroczyste pliki PNG dla zdjęć produktowych nie są obsługiwane)
  • Platforma stawia na zdjęcia „lifestyle" – produkt w użyciu
  • Tło nie musi być białe, ważne, aby było naturalne i neutralne
Fotografia lifestyle produktowa - przykład z Łodzi
3

Zdjęcia produktowe pod Allegro

  • Minimalny rozmiar: 500 × 500 px, natomiast maksymalny to 2560 x 2560 px
  • Format: JPEG, PNG lub WEBP
  • Proporcje packshot'u są dowolne
  • Zalecany profil kolorów do packshotów oraz zdjęć produktowych: sRGB
  • Produkt musi być wyraźnie widoczny, kolor tła nie jest ustalony
  • Zabronione jest umieszczanie na zdjęciach tekstów, lecz z małymi wyjątkami bo można na zdjęciu umieścić np.: logotypy, certyfikaty, liczby (np. wymiary lub sztuki), strzałki lub słowne opisy kolorów
  • Dozwolone jest umieszczanie też zbliżeń i przekrojów na zdjęciach produktowych
4

Zdjęcia na Ceneo

  • Rozdzielczość zdjęć produktowych zalecanych przez ceneo to "jak największa" :)
  • Zdjęcia produktowe muszą być na białym tle
  • Produkt ma znajdować się w centrum kadru oraz go wypełniać
  • Ceneo pozwala dodać do oferty zdjęcia w użyciu - zdjęcia lifestyle
  • Zakazane są teksty dodatkowe, informacje handlowe czy znaki wodne
  • W dodatkowych zdjęciach produktowych dopuszczane są rzuty oraz ilustracje
Profesjonalny packshot produktu do sprzedaży online - Łódź
5

Wymagania zdjęć twoich produktów na eBay

  • Minimalna rozdzielczość: 500 px, zalecana 1600 px
  • Dozwolone formaty: JPEG, PNG, TIFF, BMP, GIF (statyczny)
  • eBay do zdjęć reklamowych zaleca format 1:1 lub 16:9
  • Produkt na packshot'cie najlepiej prezentować na białym lub neutralnym tle, chociaż nie jest to wymagane
  • Zabronione są dodatki do zdjęć produktowych takie jak: ramki, znaki wodne lub logo
Packshot na białym tle - przykład z Łodzi

Miej jednak na uwadze, że powyższe wytyczne to tylko wybrane przeze mnie zalecenia dotyczące fotografii produktowej na platformach, takich jak Amazon, Allegro, eBay, Etsy i Ceneo. Z biegiem czasu regulaminy i wymagania portali mogą też ulec zmianie, więc zawsze przed publikacją oferty warto sprawdzić co aktualnie jest zapisane w zasadach danego serwisu.

Oczywiste - ale ważne - kilka niewymienionych szczegółów o zdjęciach produktowych

Trzeba pamiętać o tym że bez względu na portal sprzedażowy, zdjęcia produktów zawsze muszą przede wszystkim przedstawiać produkt wyraźnie i realistycznie. Zdjęcia reklamowe na takich platformach muszą przedstawiać produkt dobrze oświetlony, ostro sfotografowany a kolory na zdjęciu muszą być jak najbliższe rzeczywistym. Każde ze zdjęć powinno pokazywać Twoje produkty z odpowiedniej perspektywy i w możliwie pełnym ujęciu, tak by klient miał jasny obraz tego, co kupuje.

Dlaczego warto zainwestować w profesjonalną fotografię produktową?

Każdy portal - nie ważne czy to Amazon, Allegro, eBay, Etsy czy Ceneo - ma własne wytyczne na temat fotografii. Profesjonalna fotografia produktowa powoduje że Twoja oferta budzi odpowiednie zaufanie kupującego i wygląda w jego oczach wiarygodnie. Packshot, czyli zdjęcia produktów na jednolitym tle są podstawą w sprzedaży na różnorakich portalach. To właśnie one często decydują o tym, czy klient kliknie w właśnie Twoje ogłoszenie. Właśnie dlatego fotografia produktowa i profesjonalne packshoty to inwestycja, która finalnie przekłada się na realną sprzedaż.

Profesjonalna fotografia produktowa - przykład z Łodzi

👉 Szukasz fotografa produktowego w Łodzi? Skontaktuj się ze mną - przygotuję zdjęcia, które spełnią wymagania portali sprzedażowych i przyciągną klientów.